404 Not Found


nginx/1.18.0 (Ubuntu)
ریاست ستاد جهاد توانمند سازی محرومین کشور در جمع اهالی روستای محروم بردیه: بردیه، روستای ما می‌توانیم، است/ موشک داشتن زمانی کامل می شود که اقتصاد را نیز مانند آن شکوفا کنیم – ستاد جهاد توانمند سازی محرومین کشور

ریاست ستاد جهاد توانمند سازی محرومین کشور در جمع اهالی روستای محروم بردیه: بردیه، روستای ما می‌توانیم، است/ موشک داشتن زمانی کامل می شود که اقتصاد را نیز مانند آن شکوفا کنیم

هم زمان با ورود کاروان جهادی وفاق سبز علوی قرارگاه جهادی موج الحسین (ع) در روستای بردیه مورخ ۹۹/۰۷/۰۲ طی مراسمی با حضور دکتر محسن رضایی ریاست ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور و دکتر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، امیر حسین رستمی مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور,حاج حسین الله کرم فرمانده قرارگاه موج الحسین (ع) و سایر مسئولین استانی از دومین نمایشگاه توانمندسازی و کارآفرینی رونمایی گردید.
همچنین با توجه به تلاش دو ساله قرارگاه جهادی وفاق سبز، روستای بردیه بعنوان روستای نمونه و بدون بیکار تعیین گردید.
از جمله برنامه های این اردوی جهادی می توان به موارد زیر اشاره نمود.
۱. بازدید از پروژه توسعه خانه بهداشت
۲. بازدید از واحدهای مسکونی احداث شده
۳. بازدید از ۲ طرح اشتغال زایی کارواش و دستگاه خودپرداز

 

به گزارش روابط عمومی ستاد جهاد توانمند سازی دکتر رضایی در جمع مردم روستای بردیه گفت: هفته دفاع مقدس را به اهالی دشت آزادگان، مردم خونگرم شهر سوسنگرد و روستای بردیه تبریک می گویم.خوشحالم که پس از دو سال کارهای بزرگی در این روستا انجام گرفته و امیدوارم روستای شما همچنان بدرخشد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با یادآوری روزهای حماسه و ایثار گفت: قرارگاه عملیاتی سپاه ۳۹سال پیش در همین روستا تاسیس شد و با کمک سپاه و ارتش دشمن را تا مرز چزابه عقب زدیم. بردیه پایگاه عملیات طریق القدس بود.

وی به سازندگی صورت گرفته در بردیه اشاره کرد و افزود: ما در اینجا با دست خود مردم و کمک برخی نهادها حرکت جدیدی را شروع کردیم. جوان‌ها شناسایی شدند و توانمندی خانواده‌ها کشف شده است.

دکتر رضایی افزود: لازم بود خدماتی ارائه شود از جمله مدرسه، آب شرب و خانه بهداشت. شروع کار خوب بود و با مشارکت اهالی اینجا که به سربازان ولایت لبیک گفته اند کارها شروع شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مسئولان، کارکنان و خیرین ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور ، صندوق کارآفرینی امید، بنیاد خیریه وفاق سبز علوی و قرارگاه جهاد توانمندسازی موج الحسین(ع) و کمیته امداد برای خدمت‌رسانی در روستای بردیه قدردانی کرد و گفت: از مردم می خواهم که در کنار دولت و نهادهای انقلابی کشورمان را آباد کنند. بردیه روستای ما می‌توانیم است. ما توانستیم و در آینده هم می توانیم سرزمینمان را بسازیم. ابتدا باید مانند دفاع مقدس دور هم جمع شویم.

وی افزود:بردیه می تواند سرآغاز یک تحول برای زندگی برادرانه در کنار هم برای آبادسازی است. موشک داشتن زمانی کامل می شود که اقتصاد را نیز مانند ان شکوفا کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس پیش از ورود به روستای بردیه، با حضور در دشت آزادگان و گلزار شهدای سوسنگرد به مقام شامخ شهیدان دفاع مقدس ادای احترام کرد و در بدو ورود به روستای بردیه از توابع سوسنگرد، با استقبال گرم اهالی منطقه مواجه شد.
ایشان با همراهی مردم روستای درحال اشغال کامل بردیه به مجتمع آموزشی وفاق سبز علوی رفت و از نمایشگاه توانمندی‌ها و فعالیت‌های توانمندسازی در روستای بردیه بازدید کرد.
غرفه‌های طرح‌های اشتغالزایی از جمله تولید انواع نان و شیرینی محلی و فروش خرما و کالاهای کالاهای پزشکی و غرفه آشنایی نوجوانان با دفاع مقدس در این نمایشگاه مورد توجه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.

در این مراسم، مهندس رستمی، مدیر عامل ستاد ، در سخنانی حضور فرمانده پر افتخار دفاع مقدس سرلشکر پاسدار دکتر رضایی را در کنار جهادگران قرارگاه توانمندرسازی موج الحسین(ع) را خیرمقدم گفت و افزود: بسیاری از اهداف ما در طی دوسال در بردیه محقق شده.

در ادامه دکتر حسین الله کرم با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) گزارشی از فعالیت‌های قرارگاه موج الحسین(ع) را در روستای بدون بیکار بردیه ارایه کرد و گفت: مانند روزهای دفاع مقدس، حاج محسن ما را فرماندهی می کنند و افتخار می‌کنم که اگر دیروز سرباز شما بودم امروز هم در مسیر شما پیش می‌روم.

الله کرم با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در آغاز هفته دفاع مقدس گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند عملکرد ما در جنگ مدبرانه بود حتما عملکرد و فرماندهی شما مدبرانه بوده است و امروز نیاز به مدیریت مدبرانه شما احساس می‌شود.

دکتر نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز در ادامه به تسهیلات ارائه شده به روستای بردیه اشاره کرد و گفت: امیدوارم تولیدات روستایی ما به کشورهای منطقه صادر شود.
در ادامه با حضور دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام از تعدادی از خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان منطقه دشت آزادگان تجلیل شد.

در این مراسم همچنین با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های مسئولان و خدمتگزاران منطقه که در توانمندسازی مردم روستای بردیه فعالیت کرده‌اند تقدیر شد.